sobota 3. listopadu 2012

Krtkův dort a macaccino

Protože ještě nejsem úplně zdravá, tak zatímco manžela jsem vyhnala trošku připravovat zahradu na zimu, já jsem si udělala Macaccino z Ladyboxu a k němu si dala krtkův dort. 



Musím říct, že macaccino mi vážně chutná :) Rozmíchala jsem celý sáček v půl litru mléka s troškou smetany (neboť mi došlo mléko od kraviček a měla jsem jen krabicové, které jsem používala na pečení). Navíc není přehnaně sladké, takže k dortíku se hodí ideálně. Návod na přípravu na stránkách prodejce zní : Přidejte lžičku nebo dvě do hrnku se sójovým nebo normálním mlékem, tak jako připravujete normální kakao a rozmixujte prášek ručním nebo elektrickým šlehačem, aby se Vám na povrchu udělala pěna. Macaccino je oslazeno jen mírně a tak pokud máte rádi sladké nápoje, doslaďte si podle chuti...


Recept na krtkův dort mám z časopisu Albert, kdo ho neznáte, určitě vyzkoušejte!

těsto: 3 vejce, 180 g krupicového cukru, 200 ml oleje, 200 ml mléka, 320 g hladké mouky, 1 KP, 3 lžíce kakaa, 3-4 banány

náplň: 250 ml mléka, 1,5 sáčku vanilkového pudinku, 2 lžíce krupicového cukru, 250 g tvarohu, 1 velká  zakysaná smetana, 2 VC, 250 ml smetany ke šlehání, 1 čokoláda na vaření

postup: Nejdříve si připravíme krém. Z mléka, pudinku a cukru uvaříme hustší pudink a po vychladnutí smícháme s tvarohem, smetanou, VC, našlehanou šlehačkou a nastrouhanou čokoládou. Čokoládu doporučuji dát až když už máte všechno smíchané, jinak se moc rozmixuje a bude to vypadat jako u mě na fotkách. Když ji nezapomenu dát až na konec, jsou v bílém krému vidět pěkné celé kousky čokolády.
Na těsto si našleháme žloutky s cukrem a olejem, přidáme mléko, mouku smíchanou s KP a kakaem a potom i sníh z bílků. Pečeme 20 minut na 200 °C. Upečený korpus uvnitř vydlabeme a necháme centimetrové dno i okraje. 
Na korpus položíme nakrájené banány, na ně dáme krém a zasypeme rozdrobeným těstem, které nám zbylo z vydlabání. A strčíme do lednice a snažíme se vydržet, dokud to neztuhne :D

10 komentářů:

  1. ešte som nemala krtkovú tortu ale chcela by som ju skúsiť :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Dekuji, uz to trva druhy tyden, uz jsem byla skoro zdrava a stacila jedna zbytecne dlouha prochazka se psem a hned z toho byl dalsi tyden :(

      Vymazat
  3. Koukam, ze krtkuv dort je docela oblibena buchticka, ikdyz tentokrat jsem ho mohla udelat polovicni mnozstvi

    OdpovědětVymazat
  4. manžel ať maká, já si budu užívat :D:P hezky to máte zařízené

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Clovek se musi umet dobre vdat :D zalezi jen na prioritach...

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře!