pondělí 19. března 2012

Jaro je tu

Jarní rovnodennost už pomalu klepe na dveře, dny jsou čím dál delší a nevšimla jsem si toho jenom já, ale i naše zvířata. A díky slunečném víkendu se mi podařilo na zahradu vyhnat i moji drahou polovičku, ikdyž se práce na zahradě chopil jaksi po svém :) 
Kachny a husa se rozhodly konečně začít se snáškou vajec, jupí. Kdo to dle fotek nepoznáte, chovám kachny indický běžec a husu labutí. Zatím, mám v plánu ještě rozšíření o pižmovky a nějaké slepičky.
Já už nějakou dobu odklízím listí a nažky javorů z vedlejších zahrad a proklínám přírodu, že jim umožnila létat :( Nutně kvůli nim potřebuji koupit švédské hrábě, mám jen takové malé do jedné ruky, mezi kameny super, ale na celý trávník bych se s nimi nadřela. 
Člověka potěší, když vidí, jak se pod tím vším už na svět z hlíny klubou listy kytek. Růže vypadají, že snad přežily i ty holomrazy z února, ale nebudu chválit dne před večerem. Hortenziím už se zelenají pupeny, takže snad také nepomrzly a co hosty a heuchery si musím ještě počkat. Na velké škody to tedy nevypadá, ale asi za to může poloha zahrady na jih a nadmořská výška 224 m n. m. 
Minulý týden jsem vyrazila do zahradnictví a nakoupila pár stromků, co nám v sadu chybí. Dvě broskvoně, dvě meruňky a jednu nektarinku a neodolala jsem ani jenomu stromkovému  a jednomu keříčkovému rybízu. Také ještě pár sáčků se semínky, přiznávám se. A necelých 1200,- v tahu... Skoro všechno už je v hlíně, nějak jsem to ostříhala, ale zda správně to tedy vážně nevím :( Neznáte nějaké pěkné stránky o řezu stromků?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře!