pátek 30. března 2012

Návrat už oplakaného kačera

Minulou sobotu jsem od Diany z Ekostatku Vlkaneč koupila krásného černobílého kačera pižmovky na chov. Vypadal na zahradě mezi běžci docela smutně ani husa se s ním nechtěla zrovna kamarádit a tak pořád seděl někde sám. Občas se k hejnu pokusil přiblížit, ale běžci mu vždycky utekli. Co mi ovšem dělalo vrásky bylo to, že neustále přelétával z kachního výběhu ven, když na zahradě běhal pes. A tak v zájmu zachování kačerova života, byl pes zavřený v kotci a začalo se s přípravami na zvětšení kachního výběhu. Konečně!

foto převzato z FB stránek Ekostatku

Pro kačeny to bylo super, běhaly celé dny i noci po celé zahradě. Ale pižmákovi to bohužel nestačilo a začal přelétat do vedlejších zahrad, na střechy domů a zase zpátky. Někdy byl pryč celý den a vrátil se až večer se najíst, odpočinout a ráno byl zase pryč. Říkala jsem si, to už vydrží, v úterý mu pojedu pro nevěsty. No nevydržel to. A tak jsem doma zase měla dvě kachny pižmovky a byla jsem bez kačera. Každý den jsme se psem chodili na procházky a hledali kačera. Už jsem začínala být zoufalá, až se mi jednou zdálo, že jsem ho viděla v jedné zahradě, kde chovají krůty (podle zvuku) a ještě něco dalšího bílého, bez brýlí jsem ovšem nedokázala na tu dálku přes jejich sad dohlédnout, co to všechno chovají a zda ten černobílý flek je opravdu můj kačer. A se psem jsem si zase netroufala jít blíž a lézt do cizího ikdyž neoploceného sadu. K nám už se kačer totiž nevracel ani na noc. 

Dneska jsme šli na procházku i s manželem a zase jsme se zastavili a koukali, zda tam u těch jejich zvířátek neuvidíme našeho kačera. Někdo tam pobíhal a vyvážel hnůj, tak jsem se šla zeptat, zda kačera neviděli. Viděli, že se k nim občas přiletí nažrat a jejich pižmovky naučil létat, že už jim museli zastřihnout křídla. Poprosila jsem pána, aby pokud kačrea zase uvidí a nechá se odchytit, mi dal vědět, třeba jen lístkem do schránky. A dneska večer uklízím nahoře v patře a někdo ťuká. Vykouknu z okna a pán má v pytli mého kačera a že už mu i zastřihl křídla :) Tak jsem poděkovala a musím vymyslet něco na poděkování, protože už jsem vážně moc nedoufala.




Kačera jsem šla tedy vypustit do nového výběhu, hned si chytil za krk jednu kačenku a vypadá už konečně šťastně a my snad tedy letos odchováme nějaké pižmovky a ne jenom běžce. Výběh nají teď cca 250m2 ale stejně je každé ráno a večer na chvíli pouštím i na zbytek zahrady, aby posbírali slimáky, klíšťata a ostatní havěť. Dneska jsem to chtěla původně vynechat, ale běžci s husou řvoucí a stepující u vrátek mě vyvedli z omylu.

1 komentář:

  1. Krásná story, tenhle pohled na venkov se mi moc libì a je dobře, že se rošťák našel a hned se pustil do práce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře!