pátek 6. července 2012

Výroba domácího jogurtu

Protože jsme maličko rozežraní a také rozmazlení, uchýlila jsem se k pokusu si udělat domácí jogurt.

Pokud byste to někdo chtěl vyzkoušet. Je potřeba 1 litr mléka, já chodím pro mléko do mlékomatu. Jeden plnotučný jogurt, my jíme zpravidla Hollandie :) Na půl litru mléka jsou potřeba cca tři polévkové lžíce jogurtu. 


Mléko z mlékomatu je potřeba pasterizovat při 80 stupních, potom se nechá vychladnout na 40-45 stupňů. Vmíchá se jogurt a skleničky nebo kelímky se uzavřou. A protože já nemám jogurtovač a v domácí pekárně jsem to zkoušet nechtěla, tak mi zbyla poslední možnost a to zabalit do deky a nechat 6-10 hodin, až se jogurtové bakterie namnoží. A máme jogurt :) Hotový už by neměl obsahovat žádné hrudky, ale být krásně hladký a pevný. Já jsem do některých kelímků přimíchala kakao a granulovanou kávu, jinak si manžel dává i trošku marmelády, tak ji příště dám na dno.

 Takhle vypadá jogurt po 4 hodinách zrání, musela jsem ho zvenku přesunout dovnitř, přišla bouřka. Ochutnala jsem ho a je docela sladký, ale to bude tím, že jsem do něj vmíchala trošku třtinového cukru.
Chystám se ještě vyzkoušet výrobu domácího sýra a možná se vrhnu i na máslo :) Napadá Vás, co ještě by se dalo vyzkoušet nebo co jste už vyzkoušely doma a vynaložená práce stojí za to?







4 komentáře:

  1. Šikulka;-) my jsme doma před lety taky jogurt dělali, ale právě nám ta vynaložená práce přišla nepřiměřená výsledku:-D
    Ovšem máslo to je jiná, jestli do toho půjdeš, tak hluboce smekám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak manža dá běžně půl kila jogurtu jen tak k snídani, takže u nás to asi i smysl má. Stejně jinak kupujeme převážně jen ty bílé Hollandie :)

      Vymazat
  2. ...tak dalo by sa ešte vyskúšať piecť si doma chlieb /u nás to fičí už vyše troch rokov/ a čo takto skúsiť si spraviť aj domácu šunku ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No chléb jsem doma chvíli pekla také, ale rozbila se mi pekárna, ale stejně mi pořád v kuchyni někde překážela a každý den ji vyndavat a po upečení chleba zase uklízet :(

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře!