neděle 29. července 2012

Dnes pro změnu slepičky

Jak už jsem psala dříve, z UK jsem si nechala dovézt násadová vejce maransek (Copper blue maran). Líhnutí se moc nevyvedlo, ale je to lepší, než s vejci běžců. Z obou farem se mi vylíhla jedna maranska, takže mám dokonce nepříbuzné a budu hodně doufat, že světle modré (splash) kuřátko bude kohoutek a modrá slepička.

Takhle vypadalo kuřátko první hodiny po vylíhnutí. Unavené a odpočívající.



A takhle teď po dvou týdnech. Už jsou to pořádní mackové :)





Maransky jsou neobvyklé tím, že snášejí tmavě hnědá vejce vážící cca 60g, snáška se uvádí 180-220 vajec za rok. Je to středně těžké plemeno s kombinovanou užitkovostí, tzn. chová se jak kvůli vejcím, tak i pro maso. U kohouta se uvádí, že váží 3-4 kg a slepice 2,5-3 kg. Já je hodlám mít jak na vejce, tak kohoutky i na maso a také na chov, pokud by i někdo jiný, než já toužil po téhle barvě maransek :)

http://maransofamericaclub.com
A rodiče mých kuřátek.



5 komentářů:

  1. Tak ta první fotka jednoznačně nej :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ti jsou krásní a rostou jako z vody! A budou z nich teda krasavci, hmm.

    Jen škoda, že se nezadařilo víc kuřátek, ale tak třeba příště :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínám si myslet, že drůbež v UK je rozmazlená a násadová vejce asi potřebují cestu v pohodlném a drahém autě... Tak nevím, zda to budu ještě zkoušet, ale do třetice... Uvidím na jaře

      Jsem prostě pravá fiflena a i drůbež chci mít krásnou, žádné hnusné oranžové slípky jako v drůbežárně, brrr :D

      Vymazat
    2. Chápu:-DDD Jsou fakt rozkošní! Kdy poznáš jestli je to kohoutek nebo slepička? Držím palce aby ti to vyšlo! Jo a ty vajíčka teda mají nádhernou barvu (bych nikdy nevěřila, že tohle o vejcích řeknu:-D).

      Vymazat
    3. Pry po mesici, ale nejsem v tom zbehla, tak ja asi pozdeji :(

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře!