středa 13. června 2012

Káčata rostou jako z vody

Některým už jsou 3 týdny, ta nejmladší mají týden. Ale všechny už bydlí v zahradním domku s kačenkou, která mi seděla na těch prázdných vejcích. Dostala káčata za snahu :) Pořádně si je chrání, tak ani na focení se k nim moc přiblížit nemůžu, skočila by po mě a štípla mě. Syčí docela důrazně i když se jen dívám a fotím.

Koupila jsem infralampu a tou jim tam topím. Nejstarším už začíná růst mezi chmýřím peří. Už se těším, obzvláště na ta světlá. Zvažuji, že pokud budou po přepeření vážně pěkná a budou to holky, tak si některá nechám a na příští rok k nim dám nějakého nového kačera.





Seděla chuděrka už minimálně 40 dní, druhá tam sedí doteď. Takže když někde čtu, že indický běžec nesedí, musím se vážně smát. I podle ostatních chovatelů, letos sedí i ty, které vloni neseděly. Kdo mi ale začíná posedávat a pískat je nejstarší pižmovka. Mám od ní vejce v líhni a už snesla dalších 12, tak snad ještě něco nanese a strčím je pod ní, ať mi káčata vyvede. Nakonec pochopila, které hnízdo je určené pro ni a peří si škube tam. Líheň bude už brzy totiž plná vajec z UK, tak jsem ráda, že to na ni už přišlo. Zda mi snáší druhá pižmovka vůbec netuším, ta mrška docela poletuje, tak možná i někam zanáší :)



7 komentářů:

  1. Paráda, jde vidět, že ti dělají radost.

    Miluji tyhle tvoje články a fotky !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji! Skoda jen, ze ta zviratka se tak spatne foti, vetsina fotek je ulne rozmazana, protoze chvili nepostoji a zezapozuji :)

      Vymazat
  2. My bydlime teprve druhym rokem a na jezirko si asi kacenky jeste dlouho pockaji, ale mit na pozemku potok, tak to bych nevahala ani minutu :)

    OdpovědětVymazat
  3. krasna pizmovka, my mame cele bile, ale tyto barevne jsou hezci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja si chtela koupit nasadova vejce cokoladovych pizmovek, ale nakonec to nevyslo :( Ty jsou jeste krasnejsi!

      Vymazat
  4. Pripomenulo mi to detstvo, mamina tiež chovala kačičky. Bolo to džavotu, keď vyliahli. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kacenky nastesti delaji docela mensi hluk, nez husicky :) chovat vicero husi, asi by mi praskla hlava

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře!