středa 1. srpna 2012

Hraběnčiny řezy

Protože pomalu, ale jistě dozrávají letní jablka, rozhodla jsem se je zužitkovat. Pekla jsem i jablečný štrůdl, ale ten dostal manžel s sebou na služební cestu, takže foto není. Pro sebe jsem pekla hraběnčiny řezy podle receptu ze stránek recepty.cz. Recept jsem si zase maličko upravila a dělala ho jen z poloviční dávky a náplň od oka:)

těsto: 450 g polohrubé mouky, 200g másla, 6 g KP, 200 g moučkového cukru, 4 žloutky

náplň: 600 g jablek, 200 g cukru, 100 g ořechů, 4 bílky, 50 g hrozinek, lžička skořice

Žloutky utřeme s cukrem a máslem, přidáme mouku, KP a vypracujeme těsto. Dvě třetiny namačkáme do formy a třetinu těsta dáme do mrazáku. Na těsto jsem dala jeden tvaroh rozšlehaný s troškou medu a se žloutkem. Na něj jablka, cukr, skořici, (hrozinky) a zasypeme ořechy. Nakonec rozetřeme sníh z bílků, nastrouháme nahrubo zbytek těsta z mrazáku a dáme péct.


1 komentář:

  1. Tak tohle je buchta/dezert, které bych se mohla užrat! Proto si jí raději nepeču, ale je fakt výborná;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře!