sobota 4. srpna 2012

A zase slepičky :)

V líhni se mi začala klubat kuřátka bílých leghornek. Je hezky vidět i jak si ve skořápce udělají víčko a pak ho jen odtlačí a jsou venku :)

A kuřátka vyndána a vejce přerovnána :) Vzadu jsou ještě nějaká kachní, ta se budou klubat za pár dní.

A takhle se mi vešla do dlaně...

S ostatními v odchovně.

A tohle bylo dnes ráno první na světě.



Leghornky jsem samozřejmě původně vůbec nechtěla :D Patří mezi lehká nosná plemena, snáší bílá vejce o hmotnosti 55-65 g, snáška se uvádí 200-220 vajec za rok. Rodiče mých kuřátek jsem viděla u známé, a proto jsem se rozhodla to s nimi zkusit. 
http://mavablog.blog.cz/

11 komentářů:

  1. Ta kuřátka jsou krásná! Vždycky si říkám, jestli se na takové malé prcky smí sahat, ale jim to vlastně nemá jak uškodit, že?

    A na fotce ty dospělé jsou hodně zajimave, jak jsou celé bílé, hlavně ten kohoutek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, sahat se na ne muze, vsak ony pak jak jsou vetsi a uz moc nechteji, tak jak zdrhaji :D

      Ona ta drubez kdyz ji chytnu a cichnu si, tak tak pekne voni perim :D

      Ja bych sice nejvic chtela i tyhle slepicky v modre barve, ale ty tu zase asi ani nejsou, tak se spokojim s bilymi.

      Vymazat
  2. Ahoj Goldie,máš parádní líheň a Ty jsi parádní chovatelka!Trošku jsem u Tebe serfovala a řeknu Ti že máš náročný život ,vím co to je mise a život z vojákem,máme to v rodině!Já jsem se také angažovala ve skautu a jeli jsme s hum.pomoci jak byla válka v bývalé Jugošce!Jinak miluji koně a měla jsem 4 na starost!Jo a dík za komentář a ta hlava opravdu svítí a je na ní háčkovaný bílý klobouk ať je sranda!V příštím příspěvku je pokračování ,musím vložit !Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekujim, lihen je paradni, jsem rada, ze jsem si ji koupila, ikdyz to byla vcelku velka investice. Bez ni by to ale asi ani neslo. Kazde hobby neco stoji, nektere vice, nektere mene :)

      Vymazat
  3. Ahoj, psala jsi mi komentář k recenzi na Amiu kosmetiku..tak jsem hned musela nakouknout na tvůj blog..Můžu požádat o spřátelení? Máme totiž takové stejné zájmy(chov domácích zvířátek,lush kosmetika apod.) a tvůj blog budu určitě sledovat :)Jinak kuřátka jsou nádherná, my máme momentálně malé králíčky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kralicky ja se porad chystam, ale skutek utekl :(

      Vymazat
  4. Teda ani by mě nenapadlo, že se někdo bude chovu drůbeže věnovat na takové úrovni. Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na chov na urovni se teprve pripravuji :) Pak to bude narez!

      Vymazat
  5. Goldie, krásný den přeji.. vidím, ženu co zůstává ženou i doma v teplácích, když lítá za slepicemi, to jsi má krevní skupina :-) vše se dá skloubit, jak já říkám :-) Kuřátka jsou parádní*** s líhní mám také zkušennost..,pamatuji si jak jsem sledovala praskání peříček... a zanedlouho byl opeřeneček dokonalý :-) příroda je úžasná... Přeji mnoho chovatelských úspěchů a neboj i pižmovky budou .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji, od te doby, co mame dum a zvirata uz ke vsem tem mym krasnym botickam na podpatku pribyly i gumaky a farmarky, nejenom teplaky :) Kdyz se chce, vsechno jde.

      Premyslim i o porizeni alespon jedne pizmovky v modre barve na chov, jsou proste krasne, ale bude mi stejne lito je nakonec snist :(

      Vymazat
  6. Jsou to rozkošný malý prdelky:-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře!